3 mars, 2017

Nordiske Medier/Mentor Communications

Uppdrag

22 B2B-sajter lanserades under våren 2017. Mentor Communications/Nordiske Medier

När Mentor Communications köptes upp av Nordiske Medier 2016 fick jag rollen som övergripande projektledare med uppdraget att föra över alla Mentors 22 redaktionella titlar till Nordiske Mediers digitala plattform. 22 tidningstitlar, inklusive Dagens Handel och Habit, fick nya webbplatser 17 veckor år 2017.

2017 fick jag ett GDPR-uppdrag under vilket jag tog fram en GAP-analys gjorde en inventering av Mentor Communications behandling av personuppgifter samt upprättande av ett register

Under 2016 höll jag utbildningar i sociala medier, Google Analytics och nya digitala annonsformat.

Under våren 2016 tog jag fram ett koncept för native-annonsering för alla Mentor Communications sajter.

2016 tog jag fram en totalt strategi och handlingsplan för Mentors digitala närvaro.

Artikel i Dagens Media:
 ”Mentor Communications väljer Oktavilla

Nordiske Medier/Mentor Communicationär ett mediehus med totalt 50 titlar inom B2B, exempelvis Dagens HandelFri Köpenskap och Habit. Mentor Communications köptes av Nordiske Medier under hösten 2016.