28 juni, 2018

Case: Ny sajt till Sveriges läkarförbund, lakarforbundet.se

Nya lakarforbundet.se har medlemmarna i fokus

Efter att vi tagit fram en digital strategi och kampanjssajten Trygg vård, som ökade tillströmningen av antalet nya medlemmar rejält, var det dags att ta sig an lakarforbundet.se. Målet var att erbjuda bättre service till befintliga medlemmar och locka fler att bli medlemmar. Dessutom skulle sajten stötta det intensiva och framgångsrika kommunikationsarbete som bedrivs på förbundet. Sajten, som egentligen är ett webbnätverk bestående av 150 sajter för förbundets lokal-/yrkes-/specialitets- och intresseföreningar, är byggd i WordPress och lanserades 27 juni 2018. Nu tar utvecklingen av version 2.0 vid.

Här kan du läsa mer:
Välkommen till nya lakarforbundet.se!
Mer om Credicons uppdrag för Läkarförbundet
Här kan du läsa om den framgångsrika kampanjsajten Trygg vård
Här kan du läsa mer om Credicons övriga uppdrag.